کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

هموطن ها در فینال ها اروپایی


این چهارمین بار است که در فینال چمپیونزلیگ دو تیم هموطن مقابل هم قرار می گیرند.

ساعاتی دیگر دیدار تمام آلمانی فینال لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ وبورسیا دورتموند برگزار می‌شود به همین بهانه قصد داریم فینال های لیگ قهرمانان اروپا ،جام یوفا ولیگ اروپا وهمچنین جام درجام باشگاه های اروپا که در آن تیم های فینالیست هموطن بودند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛

1- در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1999-2000 فینال تمام اسپانیایی بین رئال مادرید ووالنسیا که ان زمان از ستارگانی چون مندیه تا وکلودیو لوپز بهره می‌‌برد برگزارشد که قوهای سفید مادریدی با نتیجه 3 بر صفر با گلهای فرناندو مورینتس و رائول گونزالز و استیو مک مان من قهرمان شد تا کاسیاس جوان خاطره ان زمان را فراموش نکند.

2- دومین فینال هموطن لیگ قهرمانان اروپا تمام ایتالیایی بود که بین میلن و یوونتوس برگزارشد و در نهایت در ضربات پنالتی روسونریها قهرمان شدند.

3- سومین فینال هموطن تمام بریتانیایی بود که بین منچستریونلیتد وچلسی برگزار شد وپس از تساوی 1-1 پس از 120 دقیقه با اشتباه جان تری شیاطین سرخ برای سومین بار قهرمان شدند.

4- فینال چهارم هموطن فینال لیگ قهرمانان تمام المانی بوده و بین بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند برگزار می‌شود.

5- اولین فینال جام یوفا تمام انگلیسی بین تاتنهام و ولوور همپتون در 2 دیدار رفت وبرگشت درفصل 1971-72 بود که به قهرمانی سفید پوشان وایت هارت لین منجر شد

6- دومین فینال هموطن جام یوفا تمام المانی بین بورسیا مونشن گلادباخ و اینتراخت فرانکفورت در فصل 1979-80 بود که با قهرمانی اینتراخت در فصل 1979-80 به اتمام رسید.

7- سومین فینال هموطن جام یوفا تمام ایتایایی بین یوونتوس و فیورنتینا بود که با قهرمانی بیانکونریها در 2 دیدار رفت وبرگشت در فصل 1989-90 به اتمام رسید.

8- چهارمین فینال هموطن جام یوفا بین پارما و یوونتوس بود که در فصل 1994-95 با قهرمانی زردپوشان اینیو تاردینی به پایان رسید.

9- پنجمین فینال هومطن جام یوفا که برای اولین بار بود رفت وبرگشتی نداشت باز هم تمام ایتالیایی بود واینترمیلان با درخشش رونالدو لاتزیو را 3 بر صفر شکست داد.

10- ششمین فینال هموطن تمام اسپانیایی وبین سویا واسپانیول در فصل 2006-2007 برگزار که با قهرمانی سویا در ضربات پنالتی پس از تساوی 2-2 به اتمام رسید.

11- در فصل 2010-2011 لیگ اروپا فینال تمام پرتغالی بین براگا وپورتو برگزار شد که ابی پوشان بندر پورتو با یک گل حریف را شکست دادند.

12- اتلتیکو مادرید در فینال تمام اسپانیایی فصل پیش لیگ اروپا اتلتیکو بیلبائو را 3بر صفر شکست داد.

در پایان یادآور می‌شود ایتالیایی‌ها با 4 فینال هموطن در رده اول، اسپانیا با سه فینال دوم و انگلیس و آلمان هر یک با 2 فینال هموطن سوم و پرتغال با یک فینال هموطن در رده چهارم قرار دارد و همچنین در جام در جام باشگاه های اروپا هیچ فینال هموطنی برگزار نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد