کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

داور امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا: معماری از بولونیا


ریتزولی پله های ترقی را خیلی سریع طی کند. طوری که از زمانی که وارد لیست بین المللی شد تنها سه سال صبر کرد تا فینال یک رقابت معتبر را سوت بزند

معمار ایتالیایی قاضی فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دورتموند و بایرن مونیخ خواهد بود. نیکولا ریتزولی داور نه چندان بلند قامت ایتالیایی در حالی این بازی را سوت خواهد زد که در این فصل برای هیچکدام از این دو تیم سوت نزده است. آخرین قضاوت او در لیگ قهرمانان مربوط به بازی یک شانزدهم است. آنجا که بازی پورتو و مالاگا را سوت زد. شاید از همان موقع یوفا او را برای قضاوت فینال در نظر گرفته بود.

نیکولا رویتزولی متولد پنجم اکتبر 1971 میراندولا مدونا  است . او در حالی در سال 2002 قضاوت در سری آ را آغاز کرد که در آن روزها داوران مطرحی همچون پیرلوئیجی کولینا ، روبرتو روزتی، استفانو فارینا و جیانلوکا پاپارستا مشغول قضاوت بودند. اما نیکولای جوان توانست در میان نام های مطرح برای خود دست و پایی باز کند . طوری که مسئولان داوری ایتالیا را مجاب کرد تا در سال 20007 او را در لیست بین المللی قرار بدهند. تنها یک سال و نیم بعد ریتزولی در مرحله گروهی لیگ قهرمان اروپا قضاوت کرد که برایش یک جهش بلند بود. ریتزولی در سال 2009 در جمع دائران نخبه فیفا قرار گرفت. در حالی که آن موقع پایان سلطنت کولینا بر داوری جهان فرا رسیده بود و کولینای 45 ساله به سن بازنشستگی رسیده بود.و این بهترین فرصت برای هموطنش بود تا توانایی های خود را نشان دهد.

 

آنچه که در مورد ریتزولی می توان گفت اینکه او پله های ترقی را خیلی سریع طی کند. طوری که از زمانی که وارد لیست بین المللی شد تنها سه سال صبر کرد تا فینال یک رقابت معتبر را سوت بزند. او در سال 10-2009 سوت فینال جام یوفا بین دو تیم آتلیتکو مادرید و فولهام را سوت زد. در واقع این جایزه مردی بود که به سرعت در حال رشد بود .



با مرور ده قضاوت اخیر این داور می توان به امار جالبی دست یافت و ان اینکه او علاقه زیادی به استفاده از کارت هایش دارد. 45 کارت در ده بازی آمار بالایی است که نشان می دهد ریتزولی یک داور دست به جیب است. روزی بازیکن لاتزیو هنگامی که ریتزولی در یک بازی هفت بار از کارت زرش استفاده کرد و اتفاقا یکی از این کارت های رنگی هم نصیب او شده بود در مصاحبه بعد از بازی در موردش گفت (( فکر نمی کنم او یک داور باشد. ریتزولی بهتر است شلش را عوض کند. پستچی شغل مناسب تری برای او است. انگار که او آمده بود که نامه های بازیکنان را توزیع کند. چون به هر بازیکنی می رسید یک کارت می داد.)) مثال طعنه آمیزی که نشان می دهد ریتزولی هیچ ابایی ندارد که کارت هایش را حراج کند.

نیکولا ریتزولی در 62 مسابقه بین المللی که سوت زده 245 بار از کارت زردش استفاده کرده که حدودا میانگین 4 کارت در هر بازی است. او هفت بار نیز کارت قرمز را از جیبش بیرون آورده.  بیست بار نیز در سوتش به نشانه پنالتی دمیده است.

ریتزولی در این فصل در 4 بازی لیگ قهرمانان سوت زده. ریتزولی تجربه حضور در جام ملت های 2012 را نیز دارد. او حالا کاندیدای حضور در جام جهانی است. افتخاری که اگر در لیست نهایی مسافران برزیل قرار بگیرد تالار افتخاراتش کامل می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد