کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

بایرن مونیخ - بوروسیا دورتموند : ومبلی ساخت آلمان!

پسران یورگن کلوپ شنبه شب در بزرگترین دیدار فصل از فینال سری رقابت های لیگ قهرمانان فرصت دارند تا با فتح معتبرترین جام باشگاهی دنیا به فصل رویایی خود پایان دهند.

شاید با خبر نرسیدن ماریو گوتزه به این بازی به دلیل مصدومیتی که دارد امیدهای بوروسیا دورتموند در این بازی بزرگ از فینال لیگ قهرمانان اروپا را کمرنگ کرده باشد اما قطعا یورگن کلوپ مجبور است بدون این ستاره کلیدی خود تیمش را راهی میدان کند.

انتظار می رود تا کوین گروسکروتز جای خالی این بازیکن 20 ساله را در ترکیب اصلی پر کند و مارکو رئوس در مثلت خط حمله دورتموند به مرکز ،پشت لواندوفسکی منتقل می شود.

در خط دفاعی لوکاژ پیژک آماده بازی کردن است اما در این تابستان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت در حالی که مت هوملز احتمالا با وجود مصدومیت جزئی که در قوزک پای خود دارد برابر بایرن مونیخ در این بازی حساس به میدان می رود.

در عین حال تنها نگرانی بایرن مونیخ برای این بازی این است که چه کسی در قلب خط دفاعی زوج دانته را تشکیل خواهد داد.چرا که هولگر بداشتوبر از ماه دسامبر به بعد در دسترس نبوده،فن بویتن و ژروم بوآتنگ نیز در طول فصل به صورت چرخشی مورد استفاده قرار گرفتند اما به احتمال فراوان مدافع بلژیکی از ابتدا در قلب خط دفاعی از فینال لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی قرار می گیرد.

تونی کروس همچنان مصدوم و نمی تواند در این بازی تیمش را همراهی کند پس از آنکه برابر یوونتوس از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان  با مصدومیت روبرو شد ،بنابراین آرین روبن در سمت راست به کارش ادامه خواهد داد و از توماس مولر در پشت مهاجم نوک یعنی ماریو مندزوکیچ که به ماریو گومز ترجیح داده شده، استفاده می شود

 آیا می دانستید؟
  • بوروسیا دورتموند پیش از این یک بار هم تجریه حضور در فینال این رقابت ها را داشته که موفق شد با پیروزی 1-3 برابر یوونتوس در سال 1997 به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد.
  • پسران یورگن کلوپ فصل گذشته از فینال سری رقابت های دی اف بی پوکال بایرن مونیخ را با حساب 2-5 در هم کوبیدند.در آن بازی روبرت لواندوفسکی ( تصویر سمت راست ) هتریک کرد.
  • مت هوملز مدافع سابق بایرن در سال 2009 پس از یک دوره قرضی موفق در سیگنال ایدونا پارک سرانجام به صورت دائمی به بوروسیا دورتموند پیوست
  •  ماریو گوتزه بازیساز مصدوم شیرهای طلایی وستفالن با توجه به توافقاتی که صورت گرفته سال آینده در باشگاه بایرن مونیخ دوران حرفه ای خود را ادامه خواهد داد.
  • بایرن مونیخ تلاش می کند تا پنجمین جام لیگ قهرمانان را فتح کند تا از این حیث با لیورپول برابری کند با قرار گرفتن پشت آث میلان و رئال مادرید به عنوان سومین تیم پرافتخار تاریخ این رقابت ها قرار بگیرد
  • بایرن مونیخ در چهار مصاف اخیرشان در این فصل که برابر بوروسیا دورتموند به میدان رفته اند هنوز طعم شکست را تجربه نکرده اند،یک تساوی 1-1 در لیگ ، برد 1-2 بوروسیا دورتموند در سوپرکاپ و برد 0-1 در دی اف بی پوکال حاصل کار بایرن بوده.
  • تنها فینال  تمام آلمانی در تاریخ رقابت های لیگ قهرمان به سال 180 بازمی گردد زمانی که آینتراخت فرانکفورت موفق به شکست بوروسیا مونشن گلادباخ شد ( به دلیل گل های زده در خانه حریف در جریان تساوی 3-3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت ).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد