کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

بررسی خط‌به‌خط بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند

رویارویی شنبه‌شب بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند که نخستین فینال تمام‌آلمانی لیگ قهرمانان به‌شمار می‌رود، نقطه اوج رقابت این دو تیم است که حالا به اندازه رقابت‌های سنتی که در انگلیس، اسپانیا یا ایتالیا می‌شناسیم، حساس و تماشایی است

در پاسخ به دو قهرمانی دورتموند در بوندس‌لیگا، بایرن در این فصل با عملکردی خیره‌کننده به قهرمانی رسید و در این راه رکوردهای زیادی را شکست؛ بیشترین امتیاز، بیشترین برد، بیشترین بازی بدون گل‌خورده، سریع‌ترین قهرمانی، کمترین گل‌خورده و. . . . با وجود این آمار درخشان، دورتموند اگر در فینال لندن به پیروزی برسد، فصل تاریخی بایرن پایان تلخی خواهد داشت. با درنظر گرفتن دو تساوی یک‌بر‌یک دو تیم در بوندس‌لیگا و برد خفیف یک بر صفر بایرن مونیخ در جام حذفی، پیش‌بینی می‌شود که نبرد ومبلی نزدیک باشد. در فینالی که دو تیم هموطن با شناخت کامل با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، انتظار می‌رود که جزئیات کوچک نتیجه بازی را رقم بزند. این آنالیزی خط‌به‌خط از دو تیم است که مردان سرنوشت‌ساز دو تیم را بررسی کرده است.

دروازه‌بانان

در بررسی دروازه‌بانان دو تیم، پیش از آنکه بخواهیم بدانیم کدا‌م‌یک بهتر است، باید این نکته را درنظر گرفت که کدام‌یک در موفقیت تیم‌شان سهم بیشتری داشته‌اند. مانوئل نویر درون دروازه بایرن از سوی بهترین خط دفاع تاریخ آلمان محافظت می‌شود و به ندرت تهدید شده، ولی دروازه‌بان شماره یک آلمان هر وقت لازم بوده، وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده است. رومن وایدن فلر نقش پررنگ‌تری در صعود دورتموند داشت و مقابل رئال مادرید و مالاگا مهارهای مهمی داشت. او حالا امیدوار است در لندن هم مثل تساوی دو تیم در ماه دسامبر در مونیخ مهارهای سرنوشت‌سازی‌ داشته باشد.

مدافعان
بایرن در این فصل بوندس‌لیگا20بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در مسیر صعود به فینال مقابل یوونتوس و بارسلونا هم گلی نخورد. در آخرین فصلی که هاینکس از هنر مهره چینی بهره گرفت، مهم‌ترین نکته انتقال دیوید آلابا به دفاع چپ یا انتقال فیلیپ لام به دفاع راست نبود، بلکه خرید تابستانی دانته از مونشن گلادباخ بود. دانته ‌ به‌خوبی توانست از مصدومیت باداشتوبر استفاده کند و بواتنگ و فان بویتن مجبور شدند برای تنها جای باقیمانده در قلب دفاع بایرن بجنگند. در دورتموند هم مت هوملس، تأثیر مشابهی داشت. تسلط این مدافع 24 ساله روی توپ به دورتموند کمک کردکه بازیسازی را از قلب دفاع شروع کند. زوج او و سوبوتیچ جنگنده، یکی از بهترین زوج‌های دفاعی اروپا را تشکیل داده‌اند. هوملس شاید پرانگیزه‌ترین بازیکن دورتموند برای پیروزی در فینال لندن باشد، چرا که بایرن در سال 2008 او را به دورتموند فروخت.

خط میانی


در این بازی همه نگاه‌ها به ماریو گوتزه است که پس از مصدومیت در بازی برگشت برابر رئال، حالا آماده بازی مقابل بایرن است. بازیساز 20 ساله دورتموند که تابستان امسال به بایرن منتقل می‌شود، در راس مثلث تهاجمی‌ای است که با مارکو رویس و بلاژی کفسکی کامل می‌شود. کمی عقب‌تر از آنها گوندوگان 22 ساله است که دوندگی او در دقایق پایانی بازی برگشت مقابل رئال مادرید نقش زیادی در صعود دورتموند داشت. گوندوگان گزینه جانشینی شواین اشتایگر در تیم ملی آلمان است، هرچند هافبک بایرن هنوز گزینه اصلی این پست به شمار می‌رود. شواین اشتایگر 28 ساله که در فینال فصل قبل مقابل چلسی یکی از پنالتی‌ها را از دست داد، بهترین فصل دوران حرفه‌ای‌اش را در کنار ژاوی مارتینز می‌گذراند. استحکام دفاعی که این زوج به‌وجود آورده، به ریبری، روبن و مولر اجازه می‌دهد که در حملات شرکت کنند. خط میانی پنج‌نفره بایرن با عرض دادن به بازی، خط دفاعی حریفان را باز می‌کند و به ریبری و روبن اجازه می‌دهد که از این فضا استفاده کنند.

خط حمله

یکی از ویژگی‌های خط حمله بایرن در فصل جاری، پرسینگ شدید آنهاست. با حضور مانژوکیچ، آنها از همان جلو، دفاع و حریف را وادار به اشتباه می‌کنند. مانژوکیچ خرید موفق دیگری است که در این فصل بیش از 20 گل زده. تعداد گل‌های توماس مولر در همه تورنمنت‌ها حتی از او هم بیشتر است و ماریو گومز نیمکت‌نشین نیز17 گل زده است. خط حمله دورتموند هم دست‌کمی از خط حمله بایرن ندارد. اگر لواندوفسکی به اندازه مانژوکیچ دوندگی ندارد، مهاجم لهستانی، تمام‌کننده‌ای فوق‌العاده است و این را در برابر رئال نشان داد. در حالی‌که بایرن معمولا باحوصله بازی می‌کند، دورتموندی‌ها روی حملات ناگهانی تکیه دارند. دورتموند با همین حملات سریع، بسیاری از قدرت‌های اروپا را غافلگیر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد