کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

؛ به بهانه ی خداحافظی احساسی یوپ هاینکس

یوپ هاینکس سرمربی 68 ساله مونیخی ها در آخرین دیدار بوندس لیگایی فصل خداحافظی احساسی با بایرن داشت.

یوپ هاینکس هم که باشی با آن سابقه ی خیره کننده در بوندس لیگا، وقتی صحبت از منافع باشگاه و دنیای حرفه ای فوتبال به میان بیاید، باید چمدان هایت را ببندی و راه را برای آینده و هوایی تازه باز کنی.

زمانیکه فان خال با جنگ و جدل بایرن را ترک کرد و نام هاینکس به عنوان سرمربی مطرح شد بسیاری این انتخاب را به باد انتقاد گرفتند و اولی هوینس را در انتخاب سرمربی فصل آینده باشگاه به رفیق بازی متهم کردند.

اما هاینکس برای سومین بار روی نیمکت بایرن نشست تا الان یکی از بهترین تیم های تاریخ باشگاه را در اختیار داشته باشد. او تقریبا پس از 50 سال حضور در بوندس لیگا در همان نقطه ای (گلادباخ) که آغاز کرده بود به پایان رسید. خداحافظی احساسی برای پیرمردی که به تند مزاجی شهره بود آخرین هفته ی بوندس لیگا را به تراژدی بدل کرد.

سال 1965 یوپ هاینکس با پیراهن بوروسیا مونشن گلادباخ اولین بازی های بوندس لیگایی خود را تجربه کرد و در 18ام می 2013 پس از پیروزی پر گل 4 بر 3 مقابل تیم سابق خود و در حالیکه اکثر رکوردهای بوندس لیگا را پس از گذشت نیم قرن از تاسیس آن درو کرده بود، آخرین دیدار بوندس لیگایی را روی نیمکت مونیخی ها تجربه کرد.

حضور در آخرین کنفرانس مطبوعاتی برای هاینکس دشوارتر از آن بود که تصور می شد پیرمرد 68 ساله در تشکر از هواداران گفت:" باید از طرفداران برای آنکه وداع فوق العاده ای را برایم تدارک دیدند تشکر کنم ..." او دیگر طاقت نیاورد و صدایش شروع به لرزش کرد چند ثانیه ای سکوت سالن را فرا گرفت او اشک هایش را پاک کرد از سوی خبرنگاران حاضر مورد حمایت قرار گرفت و تمام حاضرین سالن او را تشویق کردند تا او در ادامه خطاب به آن ها بگوید:" این به من نشان داد که اینجا هنوز هم خانه ی من است".

هاینکس در 1011 حضور بوندس لیگایی خود به نقطه ی آغاز رسید و با قهرمانی از نیمکت بایرن جدا شد. او افتخارات بسیاری را در فوتبال آلمان از آن خود کرده است چهار عنوان قهرمانی با بوروسیا مونشن گلادباخ د رکسوت بازیکن و سه عنوان قهرمانی با بایرن در کسوت مربی گری.



یوزف "یوپ" هاینکس در 14ام آگوست 1965 جادوی خود را با پیراهن مونشن گلادباخ آغاز کرد. چند فصلی را در هانوفر حاضر شد و در نهایت بار دیگر به گلادباخ پیوست و تا پایان دوره حرفه ای خود سال 1978 در این باشگاه ماند. او با 220 گل در 396 بازی بوندس لیگایی یکی از برترین گلزنان تاریخ بوندس لیگا است و پشت سر کلاوس فیشر و گرد مولر در مکان سوم قرار دارد.

اشتهای هاینکس برای موفقیت سیری ناپذیر بود او تنها یکسال پس از آویزان کردن کفش هایش در کسوت مربی گری به فوتبال بازگشت 7 سال را در گلادباخ به مربی گری پرداخت پس از آن در سال 1987 تا 1991 در اولین دوره از سه مرحله حضورش به بایرن پیوست پیش از آنکه در سال 2009 بار دیگر روی نیمکت بایرن قرار گیرد 17 سال دوری را در اتلتیکو بیلبائو، رئال مادرید، تنریف، بنفیکا، شالکه و گلادباخ به مربی گری پرداخت و سپس به لورکوزن رفت تا برای سومین دوره در فصل گذشته بار دیگر به باواریایی ها ملحق شود.

او پس از آنکه فصل گذشته سه عنوان نائب قهرمانی با مونیخی ها کسب کرد موفق شد قاطعانه ترین عنوان قهرمانی را پس از دهه 70 با 25 امتیاز اختلاف بدست آورد رومینیگه در جشن قهرمانی بایرن خطاب به هاینکس گفت:" مربی ما یک مرد فوق العاده است با شخصیتی فراتر از آنچه در فرم فوتبال امروز شاهد آن هستیم. او مودب، استاد هنر و صنعت فوتبال است و به خاطر شما یوپ عزیز است که ما در جشن قهرمانی شرکت کرده ایم."

هاینکس در آستانه ی فتح سه جام برتر اروپایی قرار گرفته، موفقیتی که به ندرت تیم های آلمانی در کارنامه ی خود می بینند و حتی برترین مربیان بایرن از ادولاتک بزرگ تا اتمار هیتسفیلد نیز آن را تجربه نکرده اند و این می تواند گودبای پارتی باشگوهی برای پیرمرد کاربلد مونیخی ها باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد