کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

کانون هوادارن بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

آخرین اخبار بایرن مونیخ و فوتبال آلمان

بایرن با گواردیولا جهان را تسخیر خواهد کرد

چهارشنبه، ۱۶ ژانویه، ساعت ۴ بعد از ظهر، بایرن مونیخ با استخدام پپ گواردیولا، سرمربی سابق بارسلونا به یکباره توجه تمام رسانه های دنیا را معطوف خود کرد.

اکانت کم ترافیک توییتر بایرن مونیخ با اعلام خبر رسمی استخدام گواردیولا ترافیک شدیدی به خود گرفت و در عرض کمتر از ۳ دقیقه، نزدیک به ۳ هزار کاربر به توییتر باشگاه بایرن مونیخ اضافه شد. خبر امضای قرارداد گواردیولا با بایرن مونیخ به بمب خبری رسانه ها تبدیل شد و به سرعت هرچه تمام تر در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ورزشی پخش شد. میزان انتشار این خبر به قدری زیاد بود که فقط در رویدادهایی مثل قهرمانی در لیگ قهرمانان و یا جام جهانی می توان مانند آن را یافت.

در نگاه اول امضای قرارداد با گواردیولا را می توان تصمیمی از سوی مدیران بایرن دانست برای کسب نتایج بهتر، در حالی که بایرن در دو سال متوالی نتوانسته قهرمان بوندس لیگا بشود و از آخرین قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان ۱۱ سال می گذرد.

بایرن به غیر از کسب جام در همه زمینه ها عملکرد فوق العاده ای داشته است. آنها در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ درآمدی بالغ بر 332 میلیون یورو داشته اند که در تاریخ ۱۱۲ ساله باشگاه بی سابقه است. آنها همچنین در هر بازی خانگی در آلیانس آرنا  ۹۹ درصد بلیط هایشان را به فروش می رسانند. آنها دارای یک پایگاه عضویت شگفت انگیر با بیش از ۱۹۰ هزار عضو هستند، علاوه بر این بایرن مونیخ محبوب ترین تیم در آلمان به شمار می رود با ۲۲ درصد کل تماشاگران در بوندس لیگا  که این دو برابر تعداد تماشاگران بوروسیا دورتموند رقیب دیرینه آنهاست. آنها همچنین بیشترین حضور تماشاگر در هر بازی خانگی را دارند با میانگین ۴۲۱۰۱ نفر در هر بازی، که باعث می شود در آمد حاصل از فروش بلیط شان بیش از هر تیم دیگری  در سری آ و لالیگا باشد و فقط لیگ برتر انگلستان جلوی آنها قرار دارد.

و اگر این را هم در نظر بگیریم که بایرن مونیخ از ۱۰ جام داخلی اخیر آلمان، ۵ بار قهرمان شده و فروش پیراهن های آنها در حال حاضر در آمدی حدود ۴۵۰ میلیون یورو برای آنها  به ارمغان می آورد، شما به غیر از قهرمانی در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان چه انتظاری دیگری از این تیم خواهید داشت؟

در واقع عملکرد فوق العاده بایرن در زمینه هایی که به آن اشاره کردیم برمی گردد به سلطه دراز مدت آنها بر بوندس لیگا و همین طور اقتصاد قدرتمند کشور آلمان. اما بزرگترین مشکل بایرن کسب درآمد در خارج از این کشور است که این مستلزم کسب رضایت هواداران بایرن در سراسر جهان است.

در واقع اگر ما نگاهی به ۱۰ بازار  استراتژیک جهان بیاندازیم، در خواهیم یافت که بایرن در میان تیم های مورد علاقه هیچ کدام از آنها نمی باشد و عقب تر از تیم هایی چون بارسلونا و رئال مادرید و منچستر یونایتد قرار دارد، بهترین نتیجه بایرن در فرانسه رقم خورد که فقط ۴ درصد از هواداران فوتبال این تیم آلمانی را به عنوان تیم خارجی مورد علاقه خود انتخاب کردند و بایرن از این حیث در رتبه هفتم قرار دارد. ضعف بایرن بیشتر در آنجا مشخص می شود که این تیم در فیس بوک فقط ۵.۸ میلیون طرفدار دارد در حالی که بارسلونا با ۳۹.۴ میلیون، رئال مادرید با 35.۲ میلیون و منچستر یونایتد با ۳۰.۷ میلیون در صدر پرطرفدارترین تیم ها در شبکه های اجتماعی قرار دارند.

چیزی مشابه به این در مورد بوندس لیگا هم وجود دارد. بوندس لیگا در میان لیگ های معتبر اروپایی از لحاظ محبوبیت جهانی در رتبه چهارم قرار دارد با ۵۲۰ میلیون بیننده، در حالی لیگ برتر انگلستان با ۱ میلیون و ۱۹۱ هزار بیننده و لالیگا با ۸۷۸ هزار بیننده و سری آ با ۶۶۳ هزار بیننده، ۳ لیگ پربیننده اروپا هستند. این در حالی است که در سال های اخیر حضور رائول در شالکه و تعداد زیادی بازیکن ژاپنی در بوندس لیگا باعث افزایش محبوبیت این لیگ شده است.

در واقع در آمدزایی موفق بایرن به خاطر سلطه بی چون و چرای آنها بر فوتبال آلمان است. مشکل اصلی بایرن عدم ارتباط قوی با هواداران غیر آلمانی آنهاست. نکته حائز اهمیت دیگر این است که حتی اکثر اسپانسر و شرکای تجاری بایرن نیز از بازار داخلی آلمان انتخاب می شوند. در حال حاضر ۸۸ درصد از اسپانسر های باشگاه بایرن مونیخ از برندهای داخلی آلمان هستند در حالی که این مقدار برای منچستر یونایتد ۱۵ درصد و برای بارسلونا ۴۳ درصد است.

با توجه به این شرایط امضای قرارداد با پپ گواردیولا یک فرصت طلایی برای بایرن محسوب می شود. بایرن با حضور گواردیولا بر روی نیمکت خود می تواند گام مهمی به سمت جهانی شدن بردارد و کاری کند که هواداران فوتبال در ژاپن، چین و برزیل به جای پیراهن های رئال و بارسا، پیراهن باشگاه افسانه ای آلمان را بر تن کنند.

در حقیقت حضور گواردیولا در باشگاه باواریایی ها، فرصت های استراتژیک و ورزشی و تجاری زیادی به بایرن مونیخ می دهد که مهم ترین آنها سنگینی اسم بارسلوناست. با حضور گواردیولا بر روی نیمکت بایرن، ویژگی هایی که  گواردیولا در بارسلونا به وجود آورده بود با بایرن مونیخ ادغام خواهد شد که مهم ترین آنها استفاده از بازیکنان بومی، کار تیمی و بازی تهاجمی است.

علاوه بر این حضور گواردیولا این شانس را به بایرن می دهد که بازیکنان تراز اول جهان را که خواهان کار کردن زیر نظر گواردیولا هستند را به خدمت بگیرد، حتی با دستمزد های کمتر.

و مهم تر از همه افزایش مخاطبان جهانی بوندس لیگا و بایرن مونیخ است که خود باعث افزایش فروش حق پخش بازی های بایرن خواهد شد.

با حضور گواردیولا در بوندس لیگا حتی برند هایی مثل آدیداس که نفوذ قدرتمندی در بازار آلمان دارند از جلمه در اختیار داشتن ۱۰ درصد از سهام باشگاه بایرن مونیخ، ممکن است تحت الشعاع برندهای غیر آلمانی همانند نایک قرار بگیرند.

در حقیقت حضور گواردیولا در بایرن علاوه بر بهبود رقابت های بوندس لیگا و کمک به قهرمانی باواریایی ها در لیگ قهرمانان، می تواند به بایرن کمک کند روند بازاریابی جهانی خود را گسترش دهد، مسلما با حضور گواردیولا و قهرمانی در لیگ قهرمانان، هواداران غیر آلمانی این تیم بیشتر خواهند شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:37 ب.ظ

می ترسم این همه تعریف و تمجیدا کار دستمون بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد